Site Logo

Кабiнет 45

Англiйська мова
 
Поточний час: 19 вер 2018, 02:57

Часовий пояс: UTC + 2 години




   [ 1 повідомлення ] 
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Заняття № 8
ПовідомленняДодано: 13 квіт 2015, 21:59 
Адміністратор

Зареєстрований: 02 вер 2014, 13:07
Повідомлення: 101
Заняття № 8

Тема: Бухгалтерські рахунки.


Методичні вказівки:

1. Прочитайте, перекладіть та вивчіть нову лексику.

2. Прочитайте та перекладіть текст " Bookeeping accounts".

3. Дайте відповіді на питання.

4. Перекладіть англійською.

5. Знайдіть у розділі В англійські еквіваленти до слів у розділі А.

6. Закінчіть речення.

7. Перекладіть англійською.


1. Прочитайте, перекладіть та вивчіть нову лексику.

verification
ensure
decrease
external
separately
General Ledger
depict
account
a two-sided table
accompany
denote
define
content
suffice
Chart of accounts
desirable
regulate
maintaining
institution
order
articles of expenses
assign
off-balance sheet accounts



2.Прочитайте та перекладіть текст " Bookeeping accounts".


Bookeeping accounts is a way of grouping of business operations with the purpose of systematic verification for the presence and changes of means and their sources in the process of business activities. Increase and decrease of the economic resources are reflected on the accounts separately. Therefore, bookeeping accounts are depicted as a two-sided table. The left column is denoted by the term "debit", right is "credit". The account name is written in the middle of the table. Balance sheet, as it is known, is divided into two parts: assets and liabilities. That’s why all of the bookeeping accounts are divided into active and passive. Also accounts are on the economic content and the purpose and structure.

Task. Remember from the discipline «Accounting», what are the active and passive accounts.

Accounts are the important source of necessary information for efficient management and control for the status and movement of the economy funds, the availability and changes of financing sources and their results. For the full reflection of the necessary indicators by accounting it’s necessary to define a system of accounts in advance to reflect business operations. Here is a purpose of the Chart accounts composing.

The Chart of accounts

The Chart of accounts is a systematic list of accounts, which regulates the organization of the whole system of accounting at enterprises, in organizations and institutions which the aim is obtaining the information needed for management and control.

Accounts on the economic contents are grouped into 9 classes:

1) non-current assets;
2) inventories;
3) cash, calculations and other assets;
4) owner’s equity and security for liabilities;
5) long-term liabilities;
6) current liabilities;
7) profits and results of operations;
8) articles of expenses;
9) costs of activities;
0) off-balance sheet accounts.

The Chart of accounts and instructions on its use is an important means of state management by accounting at enterprises of all branches and forms of ownership. The new concept of the national Chart of accounts is focused on the future development of the market economy, the efficiency of the use of information systems to ensure all levels of management and external users by all the necessary accounting information.

The chart of accounts is a listing of all the accounts in the general ledger, each account accompanied by a reference number. To set up a chart of accounts, at first needs to define the various accounts to be used by the business. Each account should have a number to identify it. For very small businesses, three digits may suffice for the account number, though more digits are highly desirable in order to allow for new accounts to be added as the business grows. With more digits, new accounts can be added while maintaining the logical order. Complex businesses may have thousands of accounts and require longer account reference numbers. It is worthwhile to put thought into assigning the account numbers in a logical way, and to follow any specific industry standards.



3. Дайте відповіді на питання.

1. What is bookeeping accounts?
2. Where are bookeeping accounts?
3. Explain the term "debit" and "credit".
4. Where is the account title written?
5. What bookeeping accounts do you know?
6. What is the Chart of accounts?
7. What classes of accounts do you know?
8. What is the purpose of the new concept of the national Chart of accounts?



4. Перекладіть англійською.

Господарські операції, систематичний контроль, відображається на рахунках окремо, у вигляді двосторонньої таблиці, термін "дебет", термін - "кредит", назва рахунку, систематизований перелік рахунків, з метою одержання інформації, необоротні активи, власний капітал, поточні зобов'язання, план рахунків, розвиток ринкової економіки, зовнішні споживачі, необхідна облікова інформація.



5. Знайдіть у розділі В англійські еквіваленти до слів у розділі А.


“A” Зображення “B”

1. головна книгаЗображення 1. inventories
2. Плану рахунків Зображення 2. profits
3. облікові записи Зображення 3. concept
4. послідовностьЗображення 4. cash
5. запаси Зображення 5. the Chart of accounts
6. доходиЗображення 6. institution
7. витратиЗображення 7. decrease
8. концепція Зображення 8. efficiency
9. перелік Зображення 9. General Ledger
10. грошові коштиЗображення 10. increase
11. установа Зображення 11. reflection
12. відображення Зображення 12. accounts
13. зменшенняЗображення 13. listing
14. збільшення Зображення 14. order
15. ефективністьЗображення 15. costs



6. Закінчіть речення.

1. Bookeeping accounts are depicted as … . 2. Balance sheet, as a rule, is divided into two parts: … . 3. … reveals the economic content of separate accounts. 4. Bookkeeping accounts on purpose and structure are divided into the following groups: … . 5. The chart of accounts is a listing of all the accounts in the general ledger, each account … . 6. To set up a chart of accounts, at first needs to define the various accounts to be used … . 7. Asset accounts represent different types of economic resources, property or … . 8. The account title is written in the … .


7. Перекладіть англійською.


План рахунків – це систематизований перелік рахунків, який визначає організацію всієї системи поточного бух обліку на підприємствах, в організаціях та установах. Зміна кількості, змісту і призначення рахунків зумовлює зміну плану рахунків. План рахунків згрупований у 9 класів. В окремий клас «0» виділено позабалансові рахунки та субрахунки до них. На позабалансових рахунках має вестися облік активів, які не належать суб’єкту господарювання, а знаходяться на його відповідальному зберіганні або використовуються ним на правах оренди.
Великою перевагою Плану рахунків є те, що його структуру узгоджено зі структурою Балансу і Звіту про фінансові результати, яку встановлено відповідними національними Положеннями (стандартами) бух обліку.


Повернутися до початку
   
 
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
   [ 1 повідомлення ] 

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 1


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games - Українська підтримка phpBB