Site Logo

Кабiнет 45

Англiйська мова
 
Поточний час: 25 черв 2018, 13:57

Часовий пояс: UTC + 2 години




   [ 1 повідомлення ] 
Автор Повідомлення
 Заголовок повідомлення: Заняття № 5
ПовідомленняДодано: 27 бер 2015, 21:13 
Адміністратор

Зареєстрований: 02 вер 2014, 13:07
Повідомлення: 101
Заняття № 5

Тема: Класифікація бухгалтерських документів.


Методичні вказівки:

1. Прочитайте, перекладіть та вивчіть нову лексику.

2. Прочитайте та перекладіть текст "Classification of accounting documents".

3. Дайте відповіді на питання.

4. Напишіть три форми дієслів та перекладіть їх.

5. Перекладіть англійською.

6. Знайдіть українські еквіваленти до англійських слів.

7. Підберіть до бухгалтерських термінів їх опис.





1. Прочитайте, перекладіть та вивчіть нову лексику.

execution
calculations
content
income and expense cash orders
appointment
procedure of drawing up
administrative
summary
justificatory
homogeneous
contain
volume
transaction
way scope of operations
rationale
one-time
Bank statement
cumulative
receipt
accumulate
expense reports
compile
accounting references





2. Прочитайте та перекладіть текст "Classification of accounting documents".

Зображення

For execution of various business transactions, carried out at the enterprises, are used different documents on their form and content. Their classification helps to correct preparation and use of documents in the accounting.

Зображення On the appointment the documents are divided into administrative, justificatory, accounting registration and combined.

Зображення Administrative are the documents, which contain the instruction on execution of business operation. They include checks to cash, attorneys to receive material values and others. However, administrative documents do not confirm the fact of the transaction, and therefore does not serve as a basis to reflect them in the account.

ЗображенняJustificatory are the documents, which confirm the fact of the economic transaction and, therefore, provide the rationale for accounts. They include Bank statements with current or other accounts of the enterprise, the acts, receipts, expense reports. They are the justification of the use of funds or material values for the performers.

Зображення Documents of accounting registration are prepared by the accounting employees themselves on the basis of the relevant justificatory documents or data of the current account for the technical preparation of the accounts.

Such documents include :arrow: memorial orders, :arrow: accounting references, :arrow: calculations. The purpose of these documents is in the technical preparation of the accounts.

Зображення The documents, which according to its purpose, perform functions of several documents, are called combined.

They include :arrow: income and expense cash orders, :arrow: orders on execution of works, etc. The procedure of drawing up the documents are divided into the primary and summary. Primary documents are during the transaction.

Summary papers are on the basis of homogeneous primary documents by grouping and consolidating their performance. Such documents are of great importance for systematization and reduce the volume of accounts. On the way scope of operations documents are divided for one-time and cumulative.

One-time documents are used for execution of the one or several operations, which are recorded in a document at the same time.

Cumulative documents are used to execute homogeneous economic operations, which systematically are repeated and accumulated for a certain period. On the place of drawing up the documents are divided into internal and external, and on the method of preparation, into the documents, which are compiled manually and by computer technology.



3. Дайте відповіді на питання.

1. What is the purpose of using documents?
2. What helps to correct preparation and use of documents in the accounting?
3. What documents on the appointment are there?
4. What are the administrative documents?
5. What are the justificatory documents?
6. What are the documents of accounting registration?
7. What are the combined documents?
8. What documents on the procedure of drawing up are there?
9. What documents on the way scope of operations are there?
10. What documents on the place of drawing up are there?



4. Напишіть три форми дієслів та перекладіть їх.


Carry, use, prepare, divide, contain, include, receive, confirm, serve, reflect, provide, include, group, consolidate, record, execute, accumulate, repeat, compile.

5. Перекладіть англійською.

Господарські операції, різні за формою документи, різні за змістом документи, правильне складання документів, розпорядчі документи, виправдні документи, комбіновані документи, обгрунтування для облікових записів, довіреності на отримання матеріальних цінностей, виписки банку з поточного рахунку, авансові звіти, використання коштів, матеріальні цінності, дані поточного обліку, меморіальні ордери, бухгалтерські довідки, технічна підготовка, первинні документи, зведені документи, мати велике значення, разові документи, накопичувальні документи, певний період, обчислювальна техніка.


6. Знайдіть українські еквіваленти до англійських слів.

“A” Зображення “B”

1. combined Зображення 1. розпорядчі
2. instructionsЗображення 2. виправдні
3. certainЗображення 3. бухгалтерського оформлення
4. receiptЗображення 4. довіреність
5. relevant Зображення 5. розпорядження
6. administrativeЗображення 6. грошові кошти
7. accounts Зображення 7. оформлення
8. justificatoryЗображення 8. комбінований
9. attorney Зображення 9. обсяг
10. accounting registrationЗображення 10. певний
11. volumeЗображення 11. показники
12. execution Зображення 12. квітанція
13. performance Зображення 13. розрахунки
14. calculationsЗображення 14. облікові записи
15. cash Зображення 15. відповідний



7. Підберіть до бухгалтерських термінів їх опис.

administrative documents :arrow: combined documents :arrow: one-time documents :arrow:
justificatory documents :arrow: primary documents :arrow: cumulative documents :arrow:
documents of accounting registration :arrow: summary documents



1) They are used to execute homogeneous economic operations, which systematically are repeated and accumulated for a certain period.
2) They include memorial orders, accounting references, calculations.
3) They include checks to cash, attorneys to receive material values and others.
4) They are during the transaction.
5) They are on the basis of homogeneous primary documents by grouping and consolidating their performance.
6) They include Bank statements with current or other accounts of the enterprise, the acts, receipts, expense reports.
7) They are used for execution of the one or several operations, which are recorded in a document at the same time.
8) They include income and expense cash orders, orders on execution of works.


Повернутися до початку
   
 
Показати повідомлення за:  Поле сортування  
   [ 1 повідомлення ] 

Часовий пояс: UTC + 2 години


Хто зараз на конференції

Зараз цей форум переглядають: немає зареєстрованих користувачів і гості: 2


Ви не можете створювати нові теми
Ви не можете відповідати на повідомлення
Ви не можете редагувати свої повідомлення
Ви не можете видаляти свої повідомлення
Ви не можете додавати додаткові файли

Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL Flash Games - Українська підтримка phpBB